reality check - Reisverslag uit Coimbatore, India van Ernzd & Meggy - WaarBenJij.nu reality check - Reisverslag uit Coimbatore, India van Ernzd & Meggy - WaarBenJij.nu

reality check

Door: ernst

Blijf op de hoogte en volg Ernzd & Meggy

16 Februari 2016 | India, Coimbatore

lag een btje wakker .. dus begon maar ons reisblogje bij te werken>>
----------------------------------------
Vandaag tijd voor een realitycheck
15-02-2016, Coimbatore, India, ver voor onsopgang
We vertelden over hoe leuk en mooi het hier wel niet is, maar vannacht is de 2e nacht dat ik meerdere malen ben wakkergeschrokken door extreem agressieve dromen over achtervolgen, moorden, en ruzies..
Over het algemeen droom ik zeer positief en komt er geen spatje bloed voor in mijn dromen.
Nu is het anders, 'gelukkig' ben ik degene die achtervolgd en moord, (tenminste in 1 geval) maar het zet mij wel aan het denken.

Nu even over hier in het Puppy Palace.
De mensen hier zijn anders, daarvoor zijn we ruim gewaarschuwd en nu na de derde dag in India is dat feit bevestigd zeg maar.
Super vriendelijk zijn de oudere man en vrouw, Mohan en Girija, evenals de drie hulpjes die zij hebben, het gaat ook niet om de vriendelijkheid maar meer om de mentaliteit en de ingesleten 'laxheid'.. De discipline zeg maar.
Dieren hebben geen stem om ons te wijzen op het een en ander dat weten hen en wij maar al te goed en dat is ook de reden dat ze deze red en help en voed-verzorg-instelling zijn begonnen natuurlijk.
Over India wordt veel beweerd dat het zo'n heilig en gelovig en mooi land zou moeten zijn, dat is het ook, maar de media (vooral hier!) en de overheden geven een kompleet verkeerd beeld weer van de ietwat hardere werkelijkheid.
Sensatiezoekers en vooroordelen en vrouw/dier-onvriendelijkheid en heilige schijn is iets wat de kroon spant zeg maar..
Voorbeeld van de media :
Straathonden vermoorden man bij vuilnisbelt
(Koeieletters als kop van de lokale krant hier in Coimbatore)
De mensen hier praten er dagen lang over.. tot grote ergernis van de goede mensen hier die juist die straathonden opvangen en een leven proberen te geven, iedere dag weer. En zij zijn niet de enigen maar daar kom ik later op terug..
Goedgelovigheid, wat zowieso een wereldwijd groot probleem is, volgens mij wat betreft de media ..
Een goed tehuis vinden, adopteren, van een straathond word op deze manier bijna onmogelijk gemaakt.
Wat bleek nu de werkelijkheid te zijn achter dit verhaal?
honden/dieren beroven geen banken, of gooien bommen of moorden omwille geld ..dat doen MENSEN.
Zo ook in dit geval; De man op deze vuilnisbelt, bleek door moord om het leven te zijn gebracht, keel doorgesneden en hier en daar gemarteld en uiteindelijk op de vuilnisbelt gedumpt. Dit bleek na zorgvuldig onderzoek van de politie. De straathonden in dit voorbeeld, waren uitgehongerd en leefden van wat de mensen op de vuilnisbelt gooiden, want de realiteit is dat hier in India geen kruimel wordt gegeven aan de zwervende honden, en doneren ? Homaar! No way.. we gooien ons eten liever op de vuilnisbelt. Dus deze straathonden zijn dit bebloede lijk gaan aanvreten, erg logisch als je het mij vraagd. Zo zie je maar, media , sensatie, etc.. ik spuug erop in elk geval.

Dat is maar een klein voorbeeld, een andere is de algemene opinie over 'brahmanen' de hindoeïstisch gelovige mensen, ze zijn er wel!
Ik ga echt niet beweren dat dat niet zo is, maar na menig gesprek met de mensen die hier wonen blijkt die gelovigheid en goedheid ver te zoeken.
Als ik vraag over de heiligheid van dieren in India, zoals de ratten, koeien en kikkers. .wordt er gelachen, sarcastisch gelachen en verteld dat dat misschien ooit zo was maar nu echt niet het geval is.
Neem nu die koe, die mag overal lopen in India, je ziet ze ook overal. Maar hoe? Uitgemagerd en ziek.. ze worden aanbeden maat wanneer zegenkeg melk en kalveren hebben gegeven worden zij afgedankt, weggestuurd, de straat op, als ze al niet worden geslacht wat volgens de geschriften dus nooit zou gebeuren! Daarom zie je ze overal, en ook hier weer: De mensen geven er niks om, ze geven geen eten of water, helemaal niks. Net als bij de straathonden en katten. De mensen die hier wonen in het Puppy Palace, gaan elke dag naar het dorp, de stad, met altijd op zak: water en beschuit of rijst/vis. Elk vermagerd dier wordt dat gegeven en elk dier wat echt hulp nodig heeft, of gewond/ziek is wordt meegenomen voor weer een zeer intensief en kostbaar programma, wat ze allemaal uit eiegen zak zullen moeten betalen. De realiteit hier is dus ook weer keihard, je zou denken dat er ruim gedoneerd wordt, homaar! No way.. niks nada noppes dus..
Goed, ik kan hier nu tot zonsopgang over door blijven gaan, over onderwerpen als luiheid (veel slapen, en niet de dieren de zorg geven die ze dagelijks nodig hebben) ongehoorzaamheid van het personeel
Ja zeggen en nee doen, of schoonmaken van vertrekken op een manier van, wat het oog ziet is toch schoon? Dus ik heb schoongemaakt ja,..terwijl onder banken en in hoeken en op bedden de stof zich jarenlang heeft opgestapeld)
Etc etc..

Maar ik zal het even kort houden.
Waarom lig ik wakker na dag drie ?
Wat mij ook in NL vaak gebeurd trouwens.. gedachten, peinzingen, tobben over hoe iets beter kan (worden geïnformeerd of gedaan).. vaak helpt het dan enorm als ik het gewoon van mij afschrijf in tekst (lyric) vorm, op facebook of zoals nu gewoon in een notitieblok.

Besloten vandaag te doen om deze overpeinzingen te laten verdwijnen:
*honderd euro gekregen voor mijn aanstaande verjaardag 24 maart van mijn superlieve moeder.. dit ga ik spenderen ten goede van het Puppy Palace. Oftewel de dieren.
Waar ik slecht tegen kan is elke dag weer bjina tien honden uit te laten die je gewoon hoort snakken naar adem omdat er gewoon een riem,touw, om hun nek wordt gedaan zonder halsband je kent het wel zo'n knoop dat als ze eraan trekken (wat deze mishandelde en bange dieren zowieso doen!)
De knoop zich aantrekt.. verschrikkelijk. Gisteren wilde ik er wat van zeggen en vragen of we niet elke keer een halsband kunnen gaan gebruiken. . Maar nu net heb ik besloten gewoon voor elke hond een halsband te kopen wat hier in India vast niet duur zal zijn..
Probleem opgelost.
*doneren is iets wat Meggy en ik zowieso willen gaan doen eenmaal weer in Nederland, met een baan. Vijf euro is hier blijkbaar
bijna een maandloon, dus dan maar een blokje kaas minder per week , ja toch?
*sommige honden zijn maandenlang niet uitgeweest, dat is omdat er gewoon te weinig tijd voor is om ze alle dertig uit te laten, terwijl je tussen twee en vijf uur s middags niet metze mag/kan gaan lopen vanwege de hitte. En daarbij komt dat de meeste honden eerst hun angsten ten opzichte van de mensen zullen moeten overwinnen zeg maar.
Geaaid worden, kennen ze niet, ze werden geslagen of weggejaagd met of zonder vuurwerk (wat ze hier trouwens ook met de olifanten doen!). Een stok of tak oppakken om ze te laten kouwen, knabbelen, doet ze ook vaak denken aan de stok die hun in eerdere dagen heeft geslagen.. om maar een paar voorbeelden te noemen.
Dit zijn redenen voor het niet allemaal kunnen uitlaten zowieso niet elke dag, week .. er wordt dus vaak gelopen met honden die gewend zijn aan vriendelijke mensen, en niet of nauwelijks met de probleem gevallen.
Meggy haar idee is een schema maken met alle namen daarop en bij te houden welke wel en welke niet is uitgelaten die dag/week.. vergeet niet dat ze hier meer dan 30 honden/pups en meer dan 30 katten/kittens hebben opgevangen allemaal van de straat! Elke dag verzorgd, gevoerd, en mee naar de dierenarts word gegaan. En daar hoort ook uitlaten bij , we zijn dus erg blij dat wij als vrijwilliger mogen en kunnen helpen daarbij.

Okee ik denk dat ik nog een half uurtje slaap ga proberen te pakken wat moeilijk gaat worden want de tropische vroege vogels
worden nu wakker, en dat zorgt voor zeer gevarieerde prachtige klanken die door ons open kamerraam naar binnen galmen nu..

Doet mij denken aan Bob Marley zijn lied "three little birds" ..
En nog een ode aan Bob : alles wat ik net van mij heb afgeschreven,.. hij heeft ooit gezegd: " walk the talk" .. loop de weg die je beweerd te doen/zijn.. dus Ernst niet praten maar doen! Dus ik sta maar op nu en ga de eerste doggies uitlaten hahaha. . Have a nice day .. en ..1LOVE

  • 16 Februari 2016 - 10:01

    Hanno Berger Van Stichting Dierennood:

    Hallo Meggy en Ernsd,

    Jullie zien het: jullie komst is erg gewenst voor de dieren daar en jullie kunnen daar erg veel doen voor die stakkers. Mooi dat julle het goed aanpakken en een uitlaat-overzicht hebben gemaakt ;o) Dan komen alle honden aan de beurt!

    Hopelijk hebben jullie geen last van het andere eten daar. Ik denk dat als jullie het vragen dat men best wel wat wil oppassen met het toevoegen van de diverse kruiden.

    Als iemand wil van jullie vrienden wil doneren, mag het ook wel via ons, dan maken wij het wel gezamenlijk over. Zodoende kunnen de paar tientjes als overboekingskosten worden beperkt. Gewoon even in de omschrijving duidelijk Puppy Palace erbij laten zetten.

    Ik wens jullie daar een heel diervriendelijk verblijf toe en we houden contact.

    Groetjes
    Hanno (www.dierennood.nl)

  • 16 Februari 2016 - 11:18

    Meggy And Ernst:

    Hallo Hanno!

    Ja erg goed naar ons zin hier, zweten, pittig eten, maar alles netjes in overleg en niks moet alles mag alleen hebben we nog geen dag vrij gehad/genomen, want t leven gaat gewoon door natuurlijk helemaal in dierenwereld!

    De donaties wordn verzameld op de rekening van Meggy haar moeder, om overboekingskosten te besparen zou zij kontakt op kunnen nemen met dierennood , jou dus..?

    ok we'll see

    bye bye !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ernzd & Meggy

Actief sinds 27 Okt. 2017
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 12774

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2017 - 18 Januari 2018

Zuid-Amerika avontuur

27 Oktober 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

11 Februari 2016 - 15 April 2016

Mijn eerste reis

11 Februari 2016 - 15 April 2016

India Puppy Palace Coimbatore

Landen bezocht: