Elf dagen in India nu - Reisverslag uit Coimbatore, India van Ernzd & Meggy - WaarBenJij.nu Elf dagen in India nu - Reisverslag uit Coimbatore, India van Ernzd & Meggy - WaarBenJij.nu

Elf dagen in India nu

Door: Ernzd

Blijf op de hoogte en volg Ernzd & Meggy

22 Februari 2016 | India, Coimbatore

Een goedenmorgen goede mensen!

Hier is het weer opsta tijd, en bij jullie in Nederland zal het nu vier uur vroeger zijn, drie uur in de nacht, de werkweek zit er weer aan te komen voor velen.
Hier moeten wij soms echt even heel goed nadenken om te beseffen wat voor dag het nu is, op de dagdelen na, koele ochtend, knetterhete Tussendemiddag en een warme namiddag en dan om zes uur half zeven alweer donker..In het donker mogen we eigenlijk niet zelfstandig naar buiten, mag wel maar is echt gevaarlijk, je ziet niks, en we zitten nu eenmaal in olifanten gebied, en al likt het zo leuk die tegen te komen, ze zijn onvoorspelbaar en dus gevaarlijk. Zo lees je hier regelmatig in de krant dat ze iets te ver doortrekken de stad in.. gevolg foto's met daarop een huge olifant die dan gewoon zeven uur lang huishoud op een stadsplein, fietsen een hele hoop brommers en scooters en driewiel autos verpletterend, voor hem een pleziertje lijkt het wel..Honderden mensen eromheen verstopt op balustrades en achter ramen, ook daar niet zijn ze niet veilig want de bouw van de woningen hier is zo matig sterk mbt constructie dat er ook re gelmatig een bericht voorbjj komt waarin staat dat een olifant gewoon even veertig woningen heeft getrashed.

De dagen vliegen om dus, en gelukkig na veel zoeken en telefoontjes later die gepleegd zijn door Mohan hier, hebben we een hotelboeking geregeld, hehe eindelijk ook even genieten van dit bijzondere land.
Het zal een rit worden van 5 en een half uur met een prive chauffeur, want dat zou sneller gaan en goedkoper zijn dan een trein (jullie kennen de chaos in treinen in India wel denk ik, tik anders in : trein in India en ga naar google afbeeldingen toe..!)
Een voordeel is dat mr Mohan de mensen hier goed kent en andersom helemaal (zo is hij in begin 2000 nogwat, uitgeroepen tot man van het jaar in de staat Tamil Nadu dit door zijn reddingswerk en ook om zijn publishing en editting kwaliteiten) dus de chauffeur klinkt heel luxe maar valt dus erg mee, lucky us..we gaan drie dagen naar Marari beach resortje..heeeerlijk! Na elf dagen zweten..

Zowieso moet ik iedereen even uit het diepste van ons hart bedanken voor alle liefde en steun uit NL! Dit even omdat elke euro zeer welkom is hier, Meggy en ik hebben natuurlijk al heel veel bijgedragen door hier vrijwilligers werk te doen terwijl we er dus ook nog eens voor betalen (doneren dus, want jet eten is lang niet zo duur als de betalingen die wij doen), daarnaast heb ik tot nu al dik vijftig euro gegeven om ventilators voor te kopen zodat de honden het een stuk koeler hebben nu, en Meggy koopt allerlei bijt-toys voor de pups en honden.
Er waren natuurlijk al tig ventilatoren hier, en ze hadden al superveel mooie speelruimten gecreëerd met veel klim en chill mogelijkheden, maar zijn erg blij met onze inspanningen om alles beter te maken, want druk zijn ze er wel mee hier. Respect aan Mohan en Girija en de werkende jongens!
Vindt je het al moeilijk om je hondje, kat te verzorgen thuis.. op sommige dagen? Vermenigvuldig dat met 29 voor de honden en 32 voor de katten..dan snap je hoe druk ze het hebben.
En het zijn probleemgevallen, gewonde en niet goed ter been zijnde dieren, dus bijna elke dag naar de dierenarts, kuurtjes bijhouden enz enz..
Wij zijn hier voor het lopen, lopen en nog eens lopen met de honden, aandacht geven door te spelen of er gewoon te zijn..klusjes in en om het huis te doen, en speeltjes te bedenken, creëren, ..
Erg vermoeiend dus, laatst voor het eerst met Meggy de twee electrische scooters meegekregen en een stukje gecruised..was echt te gek, even eruit, heel even maar, een zonsondergang bekeken aan de voet van wat ik denk dat het ooit een pyramide is geweest,..haha ja erg chill..

Nog een dikke meevaller:
Mohan heeft studies gedaan , te veel om op te noemen, boeken geschreven ge edit, en gepublished. . Dus hier staan zo uit mijn hoofd al me er da n vijf boekenkasten vol met engelstalige boeken over van a tot z - alle spirituele onderwerpen, alle hindu geloven en tradities, alles over kundalini, meditatie en yoga, zelf boeken over Annunakis.. chants, gittas, mudras, en goden en nog veeeel meer..
Ik kijk mn ogen uit dus, want als ik iets interessant vind is dat het wel.

Met mn neus in de boter boeken gevallen dus..

Ok tijd om te lopen voor het te warm word!

Luvyaaa all
..blijf met oprechte gedachten, meditaties, wensen, de wereld tot een paradijs maken, dan creëren we dat vanzelf met zijn allen!..

1love4life
Ernst en Meggy over en uit..

• 25 Februari 2016 - 12:56

Anna:

Hallo Lieverds,

Hoe is het daar? Hoe was jullie tripje, mooi plekje zo te zien op de foto's.
    Lastig dat je telefoon het niet meer doet hopelijk kan je die daar laten maken..
    Jullie zijn alweer 2 weken onderweg bedacht ik me net, gaat snel...
    Hopelijk horen we snel weer iets veel plezier en liefs ook van Johan en Shermon.
    Dikke tut xxxxxxx

• 26 Februari 2016 - 16:29

Meggy And Ernst:

Hay lieve mam,

Ons tripje naar Kerala, Marari Beach was heerlijk. Lekker gezwommen in de zee en heel bruin geworden ;) We moesten er 5 uurtjes voor rijden, maar Marari was zo'n beetje het enige plekje met een veilig strand en waar je als vrouw ook in bikini mag zonnen/zwemmen.

Was fijn, even ertussen uit.
    Want hier in Puppy Palace, blijven we druk met de hondjes uitlaten, katjes knuffelen en allerlei klusjes. Maar maken veel vorderingen en daar zijn ze erg blij mee. Zowel de mensen als de dieren.

Tussen 1 en 4 doen 's middags doen we wel een beetje rustig aan want dan is het hier zo warm!
    Ook 's nachts hebben we 2 waaiers aan, anders is lekker slapen echt lastig.

Ja de tijd gaat wel snel he, voor je het weet zijn we weer thuis :)

Veeel liefs terug van ons en een dikke tuut xxxxxx

• 26 Februari 2016 - 19:49

Ilona:

Hoi toppers, leuk om jullie behalen te lezen hoor! Hier alles goed, geniet ervan xxxxx