Tribal village in Ooty, de Toda Clan - Reisverslag uit Ooty, India van Ernzd & Meggy - WaarBenJij.nu Tribal village in Ooty, de Toda Clan - Reisverslag uit Ooty, India van Ernzd & Meggy - WaarBenJij.nu

Tribal village in Ooty, de Toda Clan

Door: Ernzd en meggy

Blijf op de hoogte en volg Ernzd & Meggy

08 Maart 2016 | India, Ooty

Maart , de 8ste alweer.
We zijn hier nu bijna een maand en vertrekken gelukkig nog lange niet.
De reis terug staat gepland op de 15e april vanuit noord India, maar zover is het nog lang niet.. eerst nog heel wat te doen en te zien ..
We zijn al weer heel wat verder gekomen wat betreft klusjes doen en hebben de honden en katten veel aandacht geven, wat ze ook echt nodig hebben want de schuwheid is er bij veel honden nog steeds niet uit.. dus strelende handen ipv handen die stokken en/of stenen gooien zijn ze gewoon niet gewend. Ja natuurlijk wel van de mensen hier, maar wat je in je eerste levensjaren mee hebt gemaakt tekend je wel natuurlijk.
Shruti is er bijvoorbeeld 1tje die is dusdanig mensschuw, dat ze nog geen 1x een riem om heeft gehad laat staan een knuffel heeft gehad.. Een vrijwilligster die hier voor ons was heeft veel bereikt met haar hoorden wij hier maar dat is blijkbaar alweer vergeten want Meggy en ik zijn in drie weken tijd niet verder gekomen dan een paar likjes aan onze handen en dan gaat ze er kwispelend en trots als een pauw weer vandoor, wat een schatje is dat zeg..
Aan de andere kant,... er zijn puppy's en kittens die juist zo gek zijn op aaien en spelen dat het wat uit de hand loopt. Hen moeten we nu dus leren wat rustiger te worden want gewoon chillen is er niet bij met hen.. waardoor het natuurlijk een probleem wordt bij de dierenarts die Kali de zwarte pup niet gewoon bij zn koppie kan pakken zonder dat ze spelend zn vingers aanvalt dus.
Ook zijn we er weer tussenuit geweest met Meneer en Mevrouw en hun 'driver' Pranav.. een zeer relaxte dude waar we het heel goed mee kunnen vinden. Met hem hebben we ook al bij 'de club' gechilled, dat is een club gefinancieerd door volgens ons scrarface achtige praktijken.. nog geen kilometer verder dan de plek waar wij verblijven, zeer groot, lux, met bewakers en een gamehal en een zwembad enzovoort.. zo tussen de bergen en onder een sterrenhemel wel een zeer bijzondere lokatie dus.
Oja, maar ik was aan het vertellen over ons uitje..
Ooty genaamd, s morgens zeer vroeg vertrokken. Een supermooie rit door en over bergen heen en langs stijle afgronden.. steeds hoger en hoger komende kwamen we steeds meer aapjes tegen en we fotografeerden de mooiste uitzichten. Oerwouden volgens ons, zou echt niet weten hoe je het anders zou moeten noemen. . Ondoordringbare bossen met de mooiste vogel/diergeluiden.. de eindbestemming was een ontmoeting met (weer) een bijzondere vrouw die daar woont. Afgesproken in een eetgelegenheid genaamd 'the place to bee', maakten we dus na 4 uur klimmend en zigzaggend rijden, kennis met haar.
Een Supervriendelijk en boeiend persoon.. erg gezellig met zn allen heerlijk gegeten met een vooraf soepje die wij beiden in onze top drie van soepen plaatsten zo lekker was die.. pizza en een nagerecht..wauw..dat was wel even genieten na al dat Indiase voedsel..
Deze mevrouw zou ons een paar mooie plekken laten zien, wat zo ook echt heeft gedaan!
De eerste plaats was een heilige tempel plaats van de clan genaamd de 'Toda's'. Deze clan doet niet aan het vereren van beelden en plaatjes, afbeeldingen zoals je in heel India ziet.. maar alleen aan de natuur op zichzelf. Op deze plek was het ook voelbaar, je mocht er niet lopen met je schoenen aan. Een paar heuvels met stenen en een heilige buffel met jonkies en een paar mooie bomen waren de plekken waar we rondliepen We kregen een heleboel uitleg van haar over het hoe en wat, maar besloten niet bij een ondergrondse tempel naar binnen te gaan waar vaak sjamanen zitten..te zitten..enzo.
Jammer want dat vind ik juist erg boeiend maar goed. Een tribal-dochter van een zeer oude tribal-moeder verwelkomde ons en zette thee en heeft zelfs twee liederen gechant voor ons allen! een zeer bijzondere ervaring rijker zijn we ook nog naar een nationaal Indiaas radiostation toe gegaan wat werd beheerd door onze gastvrouwe. Ze heeft ons helemaal rondgeleid door dat pand waar ze nog gebruik maakten van wel heel erg oude apparatuur. Versterkers en dergelijke uit het jaar nul.. maar alles werkte en er waren op dat moment dus ook uitzendingen.
Ook even naar haar huis geweest, wijn en kaas gehad en toen weer terug naar huis gereden, 4 uur lang in het donker over gevaarlijke bergwegen ed.
Overleefd! Ook kan ik jullie verklappen dat we nog een keer terug gaan om de tribe echt te ontmoeten in het bos.. waar ze oa. 1 geloof hebben wat mij wel boeide 》als de vrouw geen tattoo heeft gaat ze niet naar de hemel... mee eens haha! De tattoo wordt gezet met een doorn met as en en bloemachtige inkt..en ook moedermelk wordt gebruikt om het heelproces te versnellen..ga ik dat ook laten doen? Jullie horen het later lieve vrienden en familie! Haha

Ik stop er maar weer even mee.. even wat noodles maken en daarna verder werken aan de poort (entree) , die zijn we opnieuw in de verf aan het zetten, net als de stenen olifanten beelden die we opnieuw leven hebben ingeblazen...

1love4life
Meggy ♡ Ernzd ♡ Wildlife