Auroville, op zoek naar guesthouse #2 - Reisverslag uit Pondicherry, India van Ernzd & Meggy - WaarBenJij.nu Auroville, op zoek naar guesthouse #2 - Reisverslag uit Pondicherry, India van Ernzd & Meggy - WaarBenJij.nu

Auroville, op zoek naar guesthouse #2

Door: Ernzd en meggy

Blijf op de hoogte en volg Ernzd & Meggy

29 Maart 2016 | India, Pondicherry

Samarpan Guesthouse, ponducherry, India 29maart Gele Zon toon 9

Zes uur in de ochtend weer het bed uit gekropen klaar voor weer een nieuwe dag ..
Erg vroeg gaan slapen dit x want we waren beiden aan ons eind gekomen na een gigantisch lekker dagje rondtouren op een scooter. Deze valt voor een prikkie te huren hier, alleen werd de scooter niet afgetanked afgeleverd en doet de benzine meter het niet, wat natuurlijk weer voor een avontuurtje heeft gezorgd..
'Goed' lettend op de stand van de petrol toch maar zonder eerst te tanken naar het centrum van Auroville gezoefd, al toeterend (voelen ons al helemaal thuis..) kwamen we bij de eerste leuke shop aan op de route, de eerste van vele!
Ok..na deze winkel afgesproken voorlopig maar even niet meer te gaan winkelen als jullie begrijpen wat wij bedoelen.
Wat een mooie kleden, doeken, sieraden en broeken..
T-shirts, en beelden, hier gaan we ons nooit vervelen..
Op naar het centrum want we willen erg graag meer weten over alles wat Auroville beweegt en heeft te bieden.
Er zijn vele guesthouses, dus na een kort gesprek met de accomodation-man daar hadden we een drietal volgens hem zeer geschikte opties om even te kunnen gaan bekijken.
We zitten nu recht aan het strand, wat voor verkoeling en wind zorgt, maar wat dichter bij het echte centrum (6km afstand) lijkt ons toch echt wat interresanter. Dan kunnen we de scooter ook omruilen voor een paar mountainbikes, wat natuurlijk voor lichaam, natuur en geest weer wat beter is.
Het eten hier hebben we inmiddels redelijk in de hand, s ochtends ontbijtje wat hier gemaakt wordt, dan vaak veel leuke dingen doen totdat we weer hongerig worden en dan wordt hier bezorgd door diverse restaurants zonder extra kosten, de prijzen zijn te gek, wat je in NL voor 1 persoon betaald betaal je hier voor twee.
We zijn bij twee guesthouses wezen kijken tot nu toe en kunnen al niet meer wachten om ernaartoe te verhuizen, zulke lieve mooie mensen, en wat een prachtige omgeving en zoveel leuke workshops..
We zullen er gauw meer over kunnen vertellen, nu lijkt het steeds meer op onze droom die werkelijkheid aan het worden is!
Op de terugweg nog wat uitgehongerde en zeer ernstige huidprobleem-gevallen hondjes brood met water gegeven (wat we van de mensen uit het PuppyPalace hebben geleerd te doen, aangezien niemand anders ernaar omkijkt!) Dus altijd op pad met wat eten voor ze en wat water, het liefste halen we nog wat ampullen die je in hun nek kan doen als ze echt heel erg last hebben van teken ed. Zo zijn er ook tabletjes te koop bij de dierenarts die je in het brood kan verkruimelen en die zorgen dan dat de huidproblemen voorbij gaan..maar we weten niet zeker of dat pas echt werkt op langere termijn, en dan is het zinloos natuurlijk aangezien we hier helaas nog maar drie weken zullen zijn..
Het uiteindelijk in Auroville kunnen/willen wonen, contributeren, is een optie natuurlijk, we hebben al gelezen dat dat zeker kan op een zeer relaxte manier..

Er worden woningen aangeboden waar je voor een paar maanden tot een jaar zou mogen wonen als stelletje, als je voor hun dieren en hun tuin zorgdraagt,.. ook zijn er mogelijkheden om je eigen woning te bouwen daar en dan iets opzetten wat ten goede zal zijn voor iedereen in die community, je inkomsten gaan naar de community (grootste deel) als je inkomsten vergaard tenminste, je kan ook gewoon lessen geven, workshops geven, of gewoon helpen bij van alles wat er te doen is en dat is veel want daar draaid het immers om, blijven doorgaan, thrive, voor en door iedereen, geen ongelijkheden..

Waar was ik, voor ik daar weer helemaal op doordraaf?..
Oja de terugweg, we haalden net de hoofdstraat die we over moeten steken om thuis te komen, toen , jawel, de benzine op was.. goed bezig ... (ernzd, die gegokt had dat we het net konden halen allemaal..)
Haha.. maar zoals vaak zat er een goed gemutst engeltje op onze schouder..in dit geval op een motorbike tegen over ons al bellende met zn mobieltje..
Hij zag wat er aan de hand was en zei: "I'll help you..."
Waterfles leeggegooid, en ik dus bij hem achterop op zoek naar een pompstation terwijl Meggy bij de scooter bleef wachten... gelukkig vlak naast een politie controle die hier zeer zeldzaam zijn dus ik hoefde mij niet echt zorgen te maken, alleen dan over de aankomende motorrit achterop bij een onbekende Indian, met een snelheid van 120km p/uur. Toeterend en zoefend vonden we er 1 een heel stuk verderop..kmtje of 10..

Hij weigerde op alle mogelijke manieren geld aan te nemen en binnen een kwartier waren we we weer terug bij Meggy die nog net niet ongerust was geworden..

End of story 4 this time
1love, 1world, 1Unity,
Ernzd en Meggy

• 31 Maart 2016 - 12:28

Anna:

Hallo,

Ik probeer weer even een stukje te plaatsen , maar vaak lukt dit niet. Hebben vast meer last van.
    Het zijn weer mooie verhalen en begrijp dat jullie volop genieten, hartstikke fijn.
    Hopelijk blijft dat de laatste weken ook zo, voor je het weet is het 15 april, maak er nog maar even wat leuks van.

Leafs
    Anna