Straathondjes redden en JOY guesthouse Auroville - Reisverslag uit Pondicherry, India van Ernzd & Meggy - WaarBenJij.nu Straathondjes redden en JOY guesthouse Auroville - Reisverslag uit Pondicherry, India van Ernzd & Meggy - WaarBenJij.nu

Straathondjes redden en JOY guesthouse Auroville

Door: Ernzd en meggy

Blijf op de hoogte en volg Ernzd & Meggy

12 April 2016 | India, Pondicherry

Tweede guesthouse gekozen en het is een sukses!

JOY heet deze, erg dichtbij het centre of Auroville, dus ook een stukje warmer dan aan zee.
Leuke mensen uit diverse landen maar vnml fransen en italianen.
Ook is er een grote yogahal op dit terrein, en ons verblijfplaatsje is echt een sprookjeshuisje..
We zijn hier nu alweer 4 dagen en nog een week te gaan.
Vandaag doen we mee aan een gezamenlijke lunch, waar ze nu al uren mee bezig zijn in de gemeenschappelijke keuken. De laaste drie dagen bleek dat het (vooral Meggy) loslaten van dierenleed onmogelijk is voor ons..
Het enige wat wij tot nu toe konden doen was op de scooter rondrijden op zoek naar (in India niet moeilijk natuurlijk) honden die direkte zorg nodig hebben en het niet krijgen. Brood en water mee, tegenwoordig wat 'gekookte beef', en ook wat de_worm tabletten aangeschaft om die aan de arme dieren te geven. In 1 geval kwam onze hulp te laat, dit hondje had ernstige krampen, en leek er dusdanig slecht aan toe te zijn dat het niet lang meer zou duren voor hij zou komen te overlijden.. dus wij op zoek naar een mogelijkheid om dit hondje bij een kliniek te krijgen wat dus weer niet te doen was omdat het zondag bleek te zijn. Erg triest, dus wij verder gezocht en een dierenartse gevonden die bereid was mee te rijden op haar eigen scootertje. Met aan boord een spuit met inhoud die eventueel toegediend zou worden als het arme dier niet meer te redden zou zijn..
Na veel overleg met de niet geïnteresseerde 'eigenaars',is er uiteindelijk dus toch gekozen voor een permanente slaap..
Voor ons beiden een erg heftige ervaring, een leven wat onder je handen wegglijd naar een veel betere plaats.. zeer verdrietig maar ook opgelucht dat het pijnlijke lijden van dit lieve hondje voorbij is.

Hoofd weer omhoog en verder met het leven. Bij guesthouse Joy zat het er nu bijna op en werden de plannen alvast doorgenomen voor onze volgende fase van onze Indiase trip.
De laatste dag dat we in Auroville waren hebben we dubbel en dwars genoten! Mede door een wel goed afgelopen redding van een wel heel bijzondere hond, een labrador achtige soort, in zeeer slechte conditie.
Hinkend en hijgend zagen we hem al een ruime week liggen, en zijn best doen, om het weer een dagje te overleven in 1 van de stoffige bloedhete wijken van Auroville.. het aantal haren kon je op twee handen tellen en door de vele dikke korsten (die over zn hele lijf zaten) op oa. Zn hoofd keken twee ze er lieve hulpvragende ogen ons aan.. reden genoeg om elke dag terug te gaan met rijst, gekookte eieren, vis, en brood en heeeel veeel water. Ook heeft Meggy alles op alles gezet om meerdere dierenartsen te benaderen en te vragen naar de juiste medicatie die wim eventueel zouden kunnen toedienen ook al zijn we er nog maar tien dagen. En dat lukte! Binnen een week tijd waren we deze hond, die July heet trouwens.. zijn beste vrienden, en veranderde hij van een hinkende trieste hond in een vrolijk op ons af huppelend en kwispelend hondje.