Puno, Titicaca Lake - Reisverslag uit Puno, Peru van Ernzd & Meggy - WaarBenJij.nu Puno, Titicaca Lake - Reisverslag uit Puno, Peru van Ernzd & Meggy - WaarBenJij.nu

Puno, Titicaca Lake

Door: Ernesto

Blijf op de hoogte en volg Ernzd & Meggy

04 November 2017 | Peru, Puno

1 ding blijft irritant al went t wel beetje bij beetje
de bizarre hoogtes
wij als NL's zijn gewend om onder het zeespiegel niveau te leven. .
Bij onze vorige tour in de heilige vallei van de Inca's, stopte de bus op een hoogte van 11000feet (Is 3.35km) hoogte.
We klommen in de vallei uiteindelijk naar 14500feet (4,41km) hoogte.. dat merk je wel, ijle lucht, dus ook ijlende mensen .. stap voor stap hijg puf steun..
eergisteren kwamen we aan in Puno
ingechecked in een zeer merkwaardig hotel, nee geen hostel. . ik zal hier niet verder op ingaan hier aangezien er kinderen en of ouders meelezen haha.

klaar voor de volgende tour;
het Titicaca Meer
het is geen ijsselmeertje kwamen we achter.. met een oppervlakte van 8350km2 (NL heeft een oppervlakte van 41500km2) Is dit meertje gewoon twee keer zo groot als Nederigland.

het water oppervlak ligt al op een hoogte van bijna VIER KM BOVEN DE ZEESPIEGEL!
We hebben met deze boottocht 15% van het meer afgevaren.
van Puno naar de UROS EILANDEN (waar echte indiaanse stammen leven op zelfgemaakte drijvende rieteilanden. ook hier moet je je niet vergissen; inwoner aantal: 2000!)
supermooie ervaring! eenmaal op UROS aangekomen ontmoet je de lokale bevolking daar en stap je over op hun zelfgemaakte rieten bootjes die met gemak 30personen kunnen dragen.
Erg vet om mee te maken en wat een skattige kindjes zeg oioioi

daarna weer twee uur lang varen op de tourboot (oftewel in slaap vallen op het dak . he ernst?) kwamen we aan op Taquile
1vandevele grote eilanden op het meer.
Daar geklommen naar bijna de top hebben we gelunched. vis uit het meer en wat rijst en aardappelen. .
De rest klom daarna naar de top , Meggy en ik geloofden het wel (benauwd en op..De tourgids snapte het wel omdat we NL's zijn..)
en gingen vast naar beneden waar volgens hem de boot zou komen om ons terug te brengen. half drie zei hij.
hmmm drie uur nog geen mensen die er zagen afdalen of een boot die ons immers zou oppikken. .hmm wat hebben we nu weer niet goed begrepen? ? (gebeurd regelmatig met ons in die tours.. ahumm)
de zon vertrok en nam plaats voor harde wind en hogere golven, het meer werd donker en wij redelijk ongerust .. gelukkig! daar kwam de boot .. met ...jawel ..Iedereen al aan boord! ?
ok . die waren dus aan de andere kant afgedaald en daar opgepikt en toen omgevaren om ons op te pikken. vandaar dat ze veertig minuten later bij ons aankwamen dan de gids dus had gezegd over de pickup ban half drie..
pffoejj wij blij.

dachten we..

vanwege de grootte van het meer heb je dus zee achtige weersomstandigheden
onweer . golven . en flink heen en op en weer en neer en nog een keer
. enz enz.. kwamen we allemaal redelijk paniekerig aan in Puno

wat een dag . prachtig! heele mooie foto's ook..
alleen het uploaden van actioncam en digitale systeem camera via WiFi is nogal een ding.. Dus voorlopig zien jullie alleen de foto's gemaakt met onze mobiele telefoons. .sorry ..komt vast in orde als we meer tijd hebben als wij op de honden cr

• 04 November 2017 - 21:18

Kyara:

Weer super mooi gebied lieverds en wat een hoogte.. geweldig maar ook brr hihi

Genieten ❤
    Love

• 04 November 2017 - 22:34

Ieteke Jongstra:

Hey Meggy en Ernst.
    Lief van je Meggy dat je de site met me gedeeld hebt, ik vind het altijd zo leuk om te lezen wat jullie onderweg op jullie mooie reis tegenkomen en meemaken. Nu kan ik zelfs al meegenieten van de foto's . En wat gaan jullie snel zeg. Wauw al zoveel gezien en meegemaakt. Nog veel reisfun en ik lees met jullie mee. X

• 05 November 2017 - 23:04

Anna:

Het zijn weer hele belevenissen, mooi hoor. Nog maar zo kort weg en al zoveel beleefd dat beloofd nog wat voor de rest van de reis. Lekker genieten.
    3 dagen Vlieland was ook leuk hoor