Auroville leefcommune - Reisverslag uit Pondicherry, India van Ernzd & Meggy - WaarBenJij.nu Auroville leefcommune - Reisverslag uit Pondicherry, India van Ernzd & Meggy - WaarBenJij.nu

Auroville leefcommune

Door: Ernzd en meggy

Blijf op de hoogte en volg Ernzd & Meggy

27 Maart 2016 | India, Pondicherry

Aangekomen in Puducherry.., wat een beeldschone lokatie.
Om jullie een beetje op de hoogte te brengen van wat hiernte doen/zien is heb ik wat folders en info voor jullie vertaald naar het Nederlands.

--》》》♡♡♡》》》
"For those who are satisfied with the world as it is, Auroville obviously has no reason to exist." (The Mother of Auroville)

Ja inderdaad, de huidige wereld situatie vraagd om een grondig heronderzoek naar hoe het anders zou kunnen, nieuwe economische, en andere regerende opties, beter zelfs geen regeringen, en andere samenlevings mogelijkheden.
En dat is dus precies waar de Auroville community mee aan het experimenteren is.

Onderzoek naar nieuwe manieren van economische mogelijkheden
De principes zijn duidelijk:
Geen prive eigendommen, geen circulatie van geld, werken doe je niet om een persoonlijk rijkdom te vergaren maar als een manier om jezelf te ontwikkelen. Hoe hebben de Aurovillians dit tot nu toe kunnen bewerkstelligen? Door te blijven proberen en fouten te maken en ervan te leren. Ondertussen altijd hun doel in het vizier te houden..
Wetende dat het doel niet in 1 keer behaald kan worden, maar niet opgeven zal een oplossing creëren.
Als je ook maar iets aan inkomsten weet te verdienen met je eigen creatieve inslag, gaat dit niet naar jezelf maar naar de Aurovillian gemeenschap, voor voedsel en verdere groei mogelijkheden van iedereen.

Hier volgt een vertaling vanuit het engels naar het nederlands voor de mensen die niet goed engels kunnen...
"De droom van de Moeder van Auroville.." augustus 1954

Ergens op Aarde zou er toch ergens een plek moeten zijn die geen elk land 'het zijne' zou moeten kunnen noemen. Waar alle levende zielen met een goede wil en een oprechte drang naar creatieve broedergezinde samenleving vrij kunnen leven als burgers van de wereld, gehoorzamend aan maar 1 autoriteit, die van de ultieme waarheid; een plek van vrede, samenhorigheid en harmonie, waar al onze vecht instinkten alleen maar zullen worden gebruikt om ons lijden en onze drama's te verminderen, om onze zwakheden eigenwijzheden te kunnen overwinnen..onze tekortkomingen en onvolledigheden.
Een plek waar onze oprechte ziel en het belang van vooruitgang vooropstaat. Eerder dan onze tevredenheid voor onze verlangens en passies. De tocht naar het vinden van plezier en materieel genoegen..
Dat allemaal op de tweede plek niet de eerste!
In deze plek, zullen kinderen de mogelijkheid kennen om te groeien, zich intern te ontwikkelen zonder kontakt met hun ziel te verliezen.
Scholing waar het niet gaat om een diploma of certificaten te behalen, maar juist om te ontwikkelen voor zichzelf en om verdere ideeën te ontwikkelen om anderen weer te kunnen laten ontwikkelen in waar ze goed in zijn. In deze plekken worden titels en posities vervangen door mogelijkheden om te dienen en te organiseren. De lichamelijke behoeften van iedereen zullen voor ieder voldaan kunnen worden. En intellectuele, morele en spirituele ontwikkeling zal vooropstaan. Verantwoordelijkheid en gemeenschappelijke verplichtingen zijn dan belangrijk.
Schoonheid in al zijn kunstvormen, schilderen, sculpturen, literatuur, muziek, wordt toegankelijk voor iedereen. Dit plezier in al die dingen kan gedeeld worden met iedereen tot dusverre dat het niet gelimiteerd is door een persoon zijn eigen limiteiten en ook niet door iemand zijn persoonlijke of financiele tekortkomingen.
In dit ideale systeem zal geld niet meer de heersende factor zijn. Individuele waarde zal veel meer waard zijn dan sociale of materiele waarden.
Hier zal werken niet een manier zijn van iemands rondkomen in de 'maatschappij', maar een manier van iemands expressie van zichzelf, zijn kunnen, zijn mogelijkheden, om de hele gemeenschap te dienen niet alleen zichzelf!
In het kort:
Het zal een plek zijn waar menselijke relaties, die tegenwoordig gebaseerd zijn op competitie en beter kunnen dan een ander, deze zullen vervangen worden door saamhoorigheid en het samen verder kunnen komen dan we ooit waren!
Samenwerking en echte broederschap!

De Moeder , augustus 1954

---》》》》》1love dus, precies ons ding.
En dan zijn we er dus nog maar 1 middag geweest., morgen deel twee van onze informatie inwinningen, en ook meer over al de leuke shopjes daar, we keken onze ogen uit en weten nu al dat dit bezoekje aan Auroville een grote betekenis gaat worden in ons toekomstige leven.
Voor degenen die meer over dit soort communes wil weten zou eens op Ubuntu afrika moeten googelen.. daar willen wij ook nog heen in het verschiet... een zelfde principe maar komt nog maar net van de grond.

Liefs en knuffelz van onz!!

O ja onze treinrit etc zal ik ook nog even 'posten'...

Tags: Auroville