old inca ruins. The Sacred Valley Tour - Reisverslag uit Puno, Peru van Ernzd & Meggy - WaarBenJij.nu old inca ruins. The Sacred Valley Tour - Reisverslag uit Puno, Peru van Ernzd & Meggy - WaarBenJij.nu

old inca ruins. The Sacred Valley Tour

Blijf op de hoogte en volg Ernzd & Meggy

31 Oktober 2017 | Peru, Puno

vroeg op.hophop.
geestelijk en lichamelijk voorbereid op een dagje klimmen met gids en een leuke groep mensen die weer uit alle hoeken van de wereld kwamen. .
Destinacion: La Sacred Valley twee uur van Cuzco af.
Langs gletsjers en gigantisch mooie bergen (Andes) steeds hoger en hoger. . Zakje coca bladeren en Coca snoepjes bij ons tegen de High Altitude Sickness. Ja dat merk je echt wel.. Vijftig meter lopen op een helling, zonder backpack, en je staat weer even te hijgen en puffen. Meggy iets meer dan ik trouwens misschien omdat ik toch uit de Andes zone kom oorspronkelijk?

The Sacred Valley komt aan zijn naam Door de Inca 's die zich daar gevestigd hadden en zeer moeilijk te verdrijven waren Door de Spanjaarden die blijkbaar over de hele wereld hebben lopen plunderen en moorden in naam van de katholieke kerk! bastardos!

sommige heilige plekken van de Peruanen en Inca's hebben ze gelukkig nooit gevonden. .Zoals Machu Picchu.

Deze sacred valley hebben ze helaas wel ontdekt maar is grotendeels bewaard gebleven gelukkig. Machu Picchu is tot op de dag van vandaag alleen te bereiken via een hike van vier of tien dagen en kost een smak geld .. toendertijd hebben ze nml. Alle wegen ernaartoe waaronder een brug achter zich vernietigd om zo niet ontdekt te worden ..en dat heeft gelukkig gewerkt!

ok, the sacred valley tour.. die hebben wij wel gedaan gisteren. De foto's zullen voor zichzelf spreken
Erg leerzaam en boeiend allemaal.

Cuzco op zich.. geweldig gezellige stad. Het plaza.. een groot plein met veel kroegen winkels reisbureaus tattooshops en vooral ook pinautomaten die niet willen wat wij willen !

Nu staan wij te wachten op de 08:15u bus naar PUNO.
bij jullie lieve vrienden is het nu ongeveer drie uur smiddags. .
Dus. . Buenos tardes